Oslo Business Forum 2018: Samler fremtidens teknologi i en opplevelsespark

 

– Nå tar vi fem grep som skal gi dagens ledere den kunnskapen de trenger for å gjøre en bedre jobb i morgen, forteller Christoffer Omberg.

Et helt nytt opplevelsessenter, konkrete «take-aways og store muligheter hvor du kan booke møter med de andre deltakerne. Det er bare noen av nyhetene når Oslo Business Forum åpner dørene til konferansen Leadership in Changing Times 10. april 2018.

— The Qube setter en helt ny standard for konferansene våre. Vi har lenge ønsket å gjøre mye mer ut av konferansene, men med våre tidligere lokaler har det ikke vært mulig å realisere før nå, forteller daglig leder i Oslo Business Forum Christoffer Omberg.

Men hva blir egentlig nytt?

Under finner du fem nyheter for å heve opplevelsen til deg som deltaker: 

1. Utforsk fremtidens teknologi på opplevelsessenteret

Tidligere har Oslo Business Forum fylt arenaer som Oslo Konserthus, Oslo kongressenter og sist Colosseum kino. Omberg forklarer at The Qube gir helt andre muligheter til å skape unike opplevelser, også utenfor konferansesalen.

Leadership in Changing Times blir mer enn bare en konferanse. Vi skal skape opplevelser helt utenom det vanlige. Derfor har vi valgt å utvide pausene for å gi rom og valgfrihet til å kunne delta på en av de mange spennende aktivitetene som er satt opp i pausene, forklarer han.

Allerede er det planlagt å dele The Qube i to.  Èn konferansesal og et opplevelsessenter. I sistnevnte vil samarbeidspartnere vise fremtidens teknologi og gi deg mulighet til å ta, se og bli kjent med teknologien.  

– Her kommer aktører som lar deg oppleve blant annet kunstig intelligens, VR, AR og mye annet spennende.  Målet er at konferansedeltakerne skal få en bedre forståelse av teknologien og ikke bare høre masse snakk om den.The Qube, Oslo Business Forum

2. Få med deg konkrete læringspoeng fra ‘Side Stage’

I de utvidede pausene vil du også få muligheten til å få med deg konkrete læringspoeng fra korte foredrag på `Side Stage`. 

—  Flere av foredragsholderne på hovedscenen er av topp, internasjonal klasse og gir mye inspirasjon og motivasjon. Men mange ønsker også mer konkrete tips og læringspoeng de kan implementere i egen organisasjon. Det løser vi i år med en ekstra scene, `Side Stage`,  hvor det blir mini-foredrag i pausene, forteller Omberg engasjert.

Ifølge konferansearrangøren skal foredragene være så konkrete som mulig, slik at deltakerne kan starte med implementeringen når de er tilbake på kontoret dagen etter.

 

3. TV-studio: Kom tettere på foredragsholderne

Helt nytt er også et intimt TV-studio hvor foredragsholderne vil bli intervjuet av en moderator i pausene – rett etter foredragene.

Her får man mulighet til å bli bedre kjent med foredragsholderne og få vite mer om tematikken de har snakket om på hovedscenen. Og sitter du inne med spørsmål du ønsker å stille dem? Da kan du enkelt sende inn spørsmålene til moderatoren. 

– TV-studioet kommer til å bli en intim og fin arena for å oppleve foredragsholderne på nært hold og i en litt mer uformell setting, sier han.

4. Bygg nettverk og avtal møter med andre deltakere  

— Vi vet at mange deltar på konferanser for å møte andre spennende aktører og drive nettverksbygging. Dette ønsker vi å legge tilrette for ved å ha store hyggelige områder hvor man kan booke møter, forteller han og fortsetter:

— Ved å registrere deg i en gratis nettverkingsapp med din Linkedin-profil kan du se hvilke andre deltakere som kommer på konferansen. I appen får du også mulighet til å sende forespørsel om å møte personer før, under og etter konferansen på nummererte bord.

 

5. Øk læringsutbyttet med arrangementer både før og etter

For at deltakerne skal få mest mulig utbytte av konferansen, arrangerer Oslo Business Forum nettverkstreff både før og etter konferansen.

– Treffet før konferansen skal sørge for at man stiller best mulig forberedt. Og arrangementet i etterkant skal sørge for en oppsummeringsseksjon. Der vil  vi sørge for at deltakerne har fått meg seg de viktigste læringspoengene. Det vil også bli en unik arena for deltakerne til å utveksle erfaring og tanker, avslutter Omberg.